Om

Studentenes bridgeklubb ble stiftet av studenter for snart 70 år siden. I starten spilte de på Samfundet, men nå spiller vi i kantina på Kjelhuset, Gløshaugen. Vi er medlem av Norsk Bridgeforbund.

Mange av Norges beste bridgespillere har vært innom klubben, og flere hører til klubben fortsatt. Klubben kan skilte med gode resultater i 2018/2019-sesongen. I månedsskiftet mai/juni i 2019 ble vant Studentenes BK NM for klubblag. Studentenes BK satte også preg på årets bridgefestival. Lag Gru-de(g) med 2 spillere fra Stud tok sølv i NM mix lag og lag BOEK også med 2 spillere fra Stud vant NM monrad lag. Tor Eivind Grude spilte på begge disse laga, og han ble like så greit årets festivalkonge.

Vi vil gjerne ha med flere spillere i klubben, og vi lover et godt rekrutteringsmiljø!

Klubben har 34 medlemmer. Leder er Hilde Aas Nøst.